Training is op afspraak

Op afspraak

06-539 00 715

Een zwangerschap en bevalling zijn ingrijpende gebeurtenissen voor je lichaam.

Wanneer je weer wilt starten met sporten is het daarom verstandig dit te doen onder deskundige begeleiding. Zo voorkom je klachten of blessures tijdens het sporten.

Met het Fit Mama Programma ga je 12 weken doelgericht en veilig werken aan een fit mama lichaam.

Voor wie?

Het Fit Mama Programma is voor vrouwen die recent zijn bevallen en die na de bevalling het sporten (weer) willen oppakken. Ook voor vrouwen die alweer enige tijd sporten na de bevalling, maar nog klachten ervaren aan buik, rug, bekken of bekkenbodem tijdens trainingen. Twijfel je of dit programma iets voor jou is? Neem gerust contact met mij op.

Wat houdt het in? 

Het trainingsprogramma richt zich op het opbouwen van kracht en uithoudingsvermogen.
We starten met uitleg over houding, ademhaling en bewegingspatronen.
We bekijken wat jouw sterke en zwakke kanten zijn en waar je meer aandacht aan kunt geven.
Tijdens de trainingen werken we aan een sterke core, het versterken van grote spiergroepen en de bekkenbodemspieren.
Dit alles door middel van functionele bewegingen.

Doel

Het doel van de trainingen is om je na de bevalling klaar te stomen om (weer) deel te nemen aan reguliere trainingsprogramma’s. We werken aan het vergroten van je kracht en uithoudingsvermogen. Ook leer ik je waar je op moet letten tijdens het sporten en in het dagelijks leven. Tijdens de training worden situaties uit het dagelijks leven nagebootst (tillen, dragen, duwen, etc) en nemen door hoe je deze bewegingen goed uit kunt voeren, inclusief de bijbehorende houding en ademhaling. Hier heb je voor altijd profijt van, ook rondom een volgende zwangerschap en in de rest van je leven.

Coach

Als gecertificeerd personal trainer volgde ik mijn opleiding via Core Academy.
Core Academy is gespecialiseerd in training en coaching tijdens en na de zwangerschap. Het is hun missie dat iedere moeder veilig,
verantwoord en met plezier moet kunnen trainen. Hierdoor ben ik een pre- en postnatraal fitness specialist.
Als coach volgde ik beide opleidingen:

  • Training & Coaching tijdens en na de zwangerschap level 1
  • Training & Coaching tijdens en na de zwangerschap level 2

Vergoeding

Vergeet niet om even bij je zorgverzekering te checken of de workouts (deels) vergoed worden vanuit je aanvullende verzekering.
Steeds meer zorgverzekeraars vergoeden het programma.
Met een aanvullende verzekering kan de vergoeding oplopen tot € 200,-!
Mijn advies is om je factuur altijd te declareren om er zo zeker van te zijn of jouw verzekeraar de trainingen vergoed.
Nog een extra reden dus om te starten met het Fit Mama Programma!

Personal Training 

  • Minimaal 6 weken na de bevalling
  • 1 keer per week 60 minuten
  • 12 weken
  • Een op een
  • Persoonlijke aandacht
  • Een ontspannen moment voor jezelf
  • Je voelt je snel fysiek en mentaal sterker
  • Je conditie verbetert zichtbaar
  • Een complete training voor herstel van je hele lichaam
  • Versterking van je core- en rugspieren

Small Group Training

  • Minimaal 6 weken na de bevalling
  • 1 keer per week 60 minuten
  • 12 weken
  • 2 - 4 deelnemers
  • Een moment om ervaringen uit te wisselen met inspirerende vrouwen in dezelfde fase
  • Je voelt je snel fysiek en mentaal sterker
  • Je conditie verbetert zichtbaar
  • Een complete training voor herstel van je hele lichaam
  • Versterking van je core- en rugspieren

Voor meer informatie over de kosten, klik hier.

Starten met het Fit Mama Programma?

Plan een GRATIS adviesgesprek!

Algemene informatie

Richtlijnen NVFB: Sporten na de bevalling

De NVFB is de Nederlandse Vereniging voor Bekkenfysiotherapie.
Zij hebben een handige richtlijn ontwikkeld die ze
“Tijdlijn voor herstel van het bekken en de bekkenbodem na de bevalling” hebben genoemd.

 

Na 6 weken (Rehab)

Onder begeleiding van een pre- en postnatraal fitness specialist

  • Rustig opbouwen met kracht, cardio en coordinatie van buik- en bekkenregio;
  • Treksterkte van bindweefsel is 50% dus niet springen en hardlopen (Ook als je je fit voelt).

Na 3 - 4 maanden  (Retrain)

  • Krachttraining: laag gewicht en meer herhalingen (20) of 3 setjes van 12 herhalingen met 1-2 min rust tussendoor;
  • Treksterkte van bindweefsel is 75%;
  • Rechte buikspieren alleen met co-contractie spierkorset;
  • Liever geen high-impact, evt rustig dribbelen.

Na 6 - 9 maanden (Train)

  • Je kunt je oude sport weer op gaan pakken;
  • Gaan oefeningen met hoge buikdruk goed? Dan mag je weer springen;
  • Gaat joggen goed? Dan hoger tempo;
  • Let op goede warming up en cooling down;
  • Treksterkte van bindweefsel is pas na 12 maanden weer op volledige sterkte.

Durf jij de uitdaging aan?

Begin vandaag nog!