Training is op afspraak

Op afspraak

06-539 00 715

Maaltijdfrequentie en afslanken

Je hoort nog steeds vaak dat maaltijdfrequentie belangrijk is, maar is dat ook zo voor het afslanken? Daar is de wetenschap duidelijk in: nee, het maakt niet uit.

Maaltijden per dag
De maaltijden per dag maakt niet uit. Dit kunnen twee of acht maaltijden zijn, zolang je maar jouw caloriebehoefte niet overschrijdt. In het verleden werd wel eens gezegd dat je het vuurtje brandend moet houden, maar je vertering stopt nooit. Daarom gaat de vergelijking met een haardvuur niet op.

Nadeel van een lage maaltijdfrequentie
Een nadeel heb je wel met een lage maaltijdfrequentie, omdat je alle voedingsstoffen moet eten in die twee of drie maaltijden. Denk hierbij aan krachtsporters die willen afslanken en ineens in twee maaltijden 130 gram eiwit moeten eten/drinken. Dat is voor veel mensen niet te redden. Wel kun je wennen aan de nieuwe maaltijdfrequentie!

Het wennen aan je maaltijdfrequentie
Als je ervoor kiest om je maaltijden omlaag te halen, dan zul je eraan moeten wennen. Jouw lichaam is het gewend om meer maaltijden te krijgen en zal hier ook om vragen. Na een aantal weken zul je merken dat je lichaam went aan langere tussenpauzes. Maak gebruik van deze voordelen van je lichaam.

Opdracht:
Eet je 6 tot 8 maaltijden op een dag om af te slanken? Probeer dan eens het volgende:
– Verlaag je maaltijden tot 4 tot 5 per dag
– Verhoog je eiwitten in die maaltijden
– Houd dit minimaal 2 weken vol
– Schrijf op wat je gevoel aangeeft de eerste twee weken

Wat is jouw mening?

(0 reacties)

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

info@kuijperspersonaltraining.nl

06-539 00 715

Hoefnagelsplein 6, 5766 PR Griendtsveen

KVK 70431094