Training is op afspraak

Op afspraak

06-539 00 715

Werken aan een gezond eetpatroon? Tip 1. Leg ongezonde voeding uit het zicht!

Werken aan een gezond eetpatroon is niet makkelijk. Verleidingen liggen overal op de loer. Maar wij helpen je! Kleine aanpassingen maken namelijk een groot verschil! Heb je er al eens aan gedacht om ongezonde voeding uit je zicht en bereik te leggen? Lees hier hoe wij dat aanpakken. 

Daarom ongezonde voeding uit het zicht

Je eet het eerst wat er eerst in je gezichtsveld komt. Daarom is het slim om ongezonde voeding, uit het zicht te bewaren. En andersom zet je gezonde voeding juist in het zicht. Heel praktisch: zet een schaal met vers fruit en een fles water op tafel. En leg snoep of koek achterin de bovenste kastjes.

Slimme kastindeling

Denk ook aan je kastindeling. Schuif ongezonde voedingsmiddelen naar achteren en zet de gezonde voeding vooraan. Zo zul je sneller naar havermout grijpen als die voor de gesuikerde cornflakes staat. Trek die lijn ook door naar je koelkast. Leg groenten, fruit en andere gezonde producten op het schap op ooghoogte. Oké, ze blijven langer vers in de groentelade. Maar ze meteen opeten omdat je ze ziet liggen is nog beter! Bovendien is die groentelade nu vrij om ongezonde dingen zoals chocolade in te ‘verstoppen’.

Heb je een voorraadkast of kelder?

Lucky you! Zet ongezond voedsel en bijvoorbeeld frisdrank gerust daar neer. Zo ga je minder op zoek naar snacks, denk je twee keer na voor je iets neemt én moet je meer bewegen – al compenseert

dat je snack uiteraard niet ;-).

Af en toe zondigen kan geen kwaad!

Betekent dat dat je nooit meer iets ongezonds in huis mag halen of mag eten? Natuurlijk niet! Af en toe zondigen kan echt geen kwaad.

Nog 2 tips om je te helpen bij je voornemens

  1. Verpak ongezonde voedingsmiddelen in aluminiumfolie. Zie je de smeuïge ijsbollen op de doos niet? Dan schreeuwt die meteen een stuk minder om je aandacht. Doe voor gezonde dingen het omgekeerde: zet ze in het zicht (in plasticfolie of glas).
  2. Herverdeel grote verpakkingen in kleinere porties. Grote verpakkingen smeken om zo snel mogelijk te worden opgegeten. Wees jezelf te slim af en maak kleine porties of bewaar ze buiten bereik.

Wat is jouw mening?

(2 reacties)

  • Pas je eetgewoontes aan - Kuijpers Personal Training -Deurne

    […] Lees ook onze andere tips voor een gezond eetpatroon Ongezond eten uit het zicht […]

  • Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

    info@kuijperspersonaltraining.nl

    06-539 00 715

    Hoefnagelsplein 6, 5766 PR Griendtsveen

    KVK 70431094